Reisverslag 15 september 2014 - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Celine Davidse - WaarBenJij.nu Reisverslag 15 september 2014 - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Celine Davidse - WaarBenJij.nu

Reisverslag 15 september 2014

Door: Celine Davidse

Blijf op de hoogte en volg Celine

15 September 2014 | België, Opglabbeek

Hello everyone!

Hier weer even een update van mijn stage in België. Alles gaat hier zijn gangetje! De tweede opendeurdag van het natuurhulpcentrum is gister geweest en was heel succesvol afgerond. Er zijn meer dan 5000 bezoekers geweest wat al meer is dan de andere jaren. Samen met mijn moeder en een vriendin van mijn moeder hebben we de open dag bezocht. Heel leuk om mijn moeder een keer het bedrijf te laten zien en dan vooral waar ik me mee bezig houd. Er was van alles te zien en er is ook veel geld opgehaald met verkoop van nestkasten, knuffels, kalenders, etc. Ook waren er bij verschillende dieren televisies met daarop filmpjes over het desbetreffende dier. Verder heb ik me afgelopen week bezig gehouden met interventies. Vooral in de avonden ben ik meegegaan met vrijwilligers op interventie. Zo ben ik op interventie gegaan voor een vleermuis, een eend, en een vogel. Heel interessant om te zien hoe interventies in zijn werk gaan en om op avontuur te gaan om een dier te gaan redden. Soms liep het ook minder goed af en moest het dier geëuthanaseerd worden. We laten dieren ook vrij nadat het dier voldoende is aangesterkt. Dit heb ik afgelopen week mogen meemaken. Zo hebben we een jong ree vrijgelaten en twee vossen die al enige tijd op het bedrijf verbleven. Het was heel mooi om te zien hoe de vossen hun vrijheid tegemoet renden nadat ze uit de boxen sprongen. Dit is wel echt de beloning voor het harde werk wat we leveren om de dieren te redden en ze voor te bereiden op het leven in het wild. Verder ben ik afgelopen woensdag nog naar de Ardennen geweest met een paar collega's van het natuurhulpcentrum na het werk. We gingen er heen om edelherten te zien met verrekijkers en ze te horen burelen. Helaas werden de edelherten gestoord omdat er mensen in het bos zaten te schijnen met een zaklamp. Daardoor konden wij helaas geen edelherten bewonderen. Toch hebben we wel wilde everzwijnen gezien en was het een leuk uitstapje! Aanstaande zondag ga ik meehelpen bij de laatste opendeurdag van het natuurhulpcentrum. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn en kijk er erg naar uit. Hopelijk zijn jullie nu weer een beetje op de hoogte van mijn doen en laten in België. Tot snel allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celine

Hello everyone! Vanaf 26 augustus tot 7 november ga ik wonen in het verre België, ik ga hier namelijk intern stage lopen bij een natuurhulpcentrum voor zieke en gewonde dieren. De reden dat ik voor deze stage heb gekozen is omdat ik wilde dieren heel interessant vind en omdat bij deze stage ook een stukje paraveterinair komt kijken wat in de toekomst waarschijnlijk mijn baan gaat worden. Ik heb er enorm veel zin in en ik ga iedereen in Nederland enorm missen! Ik hoop dat jullie mijn blog willen lezen zodat ik jullie toch op de hoogte kan houden van wat ik aan het doen ben. Tot snel allemaal!

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 2162

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 07 November 2014

België here we come!

Landen bezocht: